تویوتا پریوس سدان

تویوتا پریوس سدان
نوع خودرو: تویوتا پریوس سدان
برند: تویوتا
سال تولید: ۲۰۱۶
کشور سازنده: ژاپن
موجودی در انبار: بله
حجم موتور: 1798
قدرت موتور: ۹۵
گیربکس: اتوماتيک
مصرف سوخت شهر: ۵
مصرف سوخت بزرگراه: ۵
نوع سوخت: بنزين
خرید نقدی
خرید اقساطی
شرکت تویوتا در طی حیات پربارش، ثمرات و افتخارات بسیاری را از خود به‌جای نهاد. یکی از آنها عرضه برند لکسس بود، برندی که در آغاز چندان محلی از اعراب نداشت و در میان معدود همتایانش از شأن و منزلت چندانی برخوردار نبود، ولی شاهدیم که همین برند چنان ولوله‌ای در بازارهای عالم به راه انداخت که تا به امروز هم ادامه یافته است. دیگری هم که دستکمی از اولی نداشته و شاید از آن نیز مهم‌تر باشد، عرضه مدل پریوس بود، خودرویی که فن‌آوری هیبرید را در مقیاس تجاری به جهانیان عرضه نمود و میلیونها مصرف‌کننده را از شر هزینه‌های اضافی بابت سوخت رهانید.

“پریوس” مرکبی ست راهور، که به سبب آلایندگی کم خود در رسته “خودروهای سبز” جای می‌گیرد و تنها یک وسیله ترابری صرف نیست بلکه آغازگر راهی نوین در تاریخ خودروسازی بشر است. تنها مدتی پس از عرضه این خودرو، خیلی از کمپانی‌های رقیب به صرافت افتادند تا بلکه در این راه گام برداشته و انواع ساخته‌های ریزودرشت خود را به تکنولوژی هیبریدی مزین نمایند.نخستین نسل از پریوس، با کد اتاق XW 10، در سال 1997 میلادی پا به عرصه وجود نهاد، یعنی حول‌وحوش دو دهه پیش. این خودرو از همان آغاز حضور خود توانست در کانون توجه جوامع و رسانه‌های جمعی در سرتاسر دنیا قرار گیرد؛ تنها یک نمونه، کسب عنوان خودروی سال ژاپن در سال 1998 میلادی بود. نسل اول این خودرو به مدت 6 سال در مدار تولید بود و در سال 2003 میلادی، جایش را به نسل بعدی داد که با کد اتاق XW 20 عرضه می‌شد، این نسخه هم توانست موفقیت‌های نسل اول را، حتی در مقیاس وسیع‌تری تکرار نماید. اما نسل چهارم و یا فعلی این خودرو که با کد اتاق XW 50 به جهانیان معرفی شد، برای نخستین بار، در ماه سپتامبر سال 2015 میلادی و در نمایشگاه خودروی لاس‌وگاس آمریکا به نمایش درآمد. و البته اندکی بعد و در ماه سپتامبر همان سال، فروش این خودرو در بازار ژاپن آغاز گردید.

داستان تکوین نسل نوین و یا چهارم تویوتا پریوس، از ماه آگوست سال 2013 میلادی کلید خورد. زمانی که ساتوشی اگیسو (SATOSHI OGISO)، سرپرست مهندسی خط تولید اعلام نمود که برخی از مشخصات و ویژگی‌های کلیدی نسل آینده پریوس، دستخوش تحول و دگرگونی خواهد شد. نسل نوین پریوس (WX 50)، نخستین ساخته کمپانی تویوتاست که از معماری نوین تویوتا (TNGA) بهره می‌برد، این معماری به اختصار پلت‌فرم GA-C نامیده می‌شود. این اقدام تویوتا مشابه همان عملی است که پیش‌تر، شرکت فولکس‌واگن انجام داد و آن نیز، ارائه یک پلت‌فرم جهانی به نام MQB برای تمامی محصولاتش من‌جمله فولکس، آئودی، سئات و اشکوداست.

از همان آغاز ورود تویوتا پریوس به بازارهای جهانی، استقبال شایان توجهی از آن انجام شد و فروش آن نیز رفته‌رفته روند صعودی به خود گرفت. مثلاً تا ماه می سال 2008 میلادی، یک میلیون دستگاه از آن به فروش رفت، اما دو سال و چندی بعد، یعنی در ماه سپتامبر سال 2010 میلادی، این رقم به 2 میلیون دستگاه افزایش یافت و در ماه ژوئن سال 2013 میلادی، این رقم از 3 میلیون دستگاه گذشت و اکنون هم که در سال 2016 میلادی هستیم این عدد از 3.5 میلیون هم رد شده است که همه این‌ها بیانگر اعتماد روزافزون مشتریان به این خودروست، خودرویی که می‌رود که به یک نماد و برند مستقل در سرتاسر جهان مبدل شود، درست همانند نوشابه کوکاکولا و یا همبرگر مک‌دونالد!

طراحی بدنه
طراحی نسل نوین پریوس با هیچ یک از خودروهای متعارفی که در خیابان‌ها می‌بینیم شباهت ندارد، ضمن آنکه از تفاوت‌های بارزی هم با نسل پیشین خود برخوردار است و در این میان، تغییراتی سخت رادیکال را نیز پشت سر نهاده است. در سایت‌های خودرویی گوناگون، از طرح این خودرو با واژه‌های آینده‌نگرانه (FUTURISTIC) و جنجالی (CONTROVERSIAL) نام برده می‌شود که چندان هم بی‌مسما نیست! زیرا که این طرح تمامی پیش‌فرض‌های ما را درباره خودروهای آینده به چالش می‌کشد و چشم‌اندازی نوین را برای خریدار نوعی ترسیم می‌کند. ضمن آنکه، رعایت دقیق اصول آئرودینامیک هم نکته‌ای است که در این طرح بیش از پیش به چشم می‌آید و گواهش، ضریب آئرودینامیک بسیار خوب این خودروست، ضریبی به میزان 0.24. البته این امر، در جای خود چندان مایه شگفتی نیست زیرا هدف طراحان این خودرو کاهش هر چه بیشتر مصرف سوخت بوده است و در این میان، هر چه بدنه خودرو مقاومت کمتری را در مقابل هوای عبوری از خود بروز دهد ناگزیر مصرف سوخت آن کاهش و سرعت آن افزایش می‌یابد. نکته‌ای دیگری هم که در طراحی نسل جدید پریوس به چشم می‌خورد پایین آوردن مرکز ثقل بدنه نسبت به نسل پیشین آن است، و این امر هم در راستای بهبود شرایط سواری، هندلینگ، فرزی و چالاکی این خودرو صورت پذیرفته است.
مدل تویوتا پریوس سدان
ورژن
سال ساخت ۲۰۱۶
پیشرانه
نوع موتور درون خطي
حجم موتور 1798
حداکثر قدرت ۹۵
حداکثر گشتاور ۱۴۰
سوپاپ ۱۶
قطر سیلندر x کورس پیستون
نسبت تراكم ۱۳
گیربكس اتوماتيک
نوع انتقال قدرت ديفرانسيل جلو
شتاب اولیه ۱۱
سوخت
ظرفیت مخزن سوخت ۴۵
نوع سوخت بنزين
مصرف سوخت در شهر ۵
مصرف سوخت در بزرگراه ۵
استاندارد آلایندگی 5
ابعاد خارجی
وزن ۱۳۷۹
طول ۴۴۸۰
عرض ۱۷۴۴
ارتفاع 1490
فاصله دو محور ۲۷۰۰
فاصله چرخ های جلو
فاصله چرخ های عقب
ابعاد داخلی
تعداد سرنشین ۵
نتیجه‌ای یافت نشد.

مشخصات خودرو

خودرو
رنگ
مدل
آپشن
قیمت خودرو
مبلغ پیش پرداخت اقساط 12 ماهه
مبلغ پیش پرداخت اقساط 24 ماهه
نرخ بانکی
مبلغ تسهیلات
مبلغ اقساط 12 ماهه
مبلغ اقساط 24 ماهه